! UWAGA !
Uwaga! 12 października 2018 r. (piątek) w świetlicy Publicznego Gimnazjum im. Św. Stanisława Kostki w Jednorożcu odbędą się zebrania: o godz.14.00 członków obwodowych komisji wyborczych ds. przeprowadzenia głosowania w obwodzie oraz o godz. 15.30 członków obwodowych komisji wyborczych ds. ustalenia wyników głosowania w obwodzie. Prosimy o obecność.

Sprostowanie oczywistego błędu pisarskiego w akcie stanu cywilnego

 

SPROSTOWANIE OCZYWISTEGO BŁĘDU PISARSKIEGO W AKCIE STANU CYWILNEGO

 

KOGO DOTYCZY

Wnioskodawcą w niniejszej sprawie może być osoba, której akt dotyczy lub krewni.

 

WYMAGANE DOKUMENTY

1.    Wniosek o sprostowanie oczywistego błędu pisarskiego w akcie stanu cywilnego (Druk do pobrania  w formacie MS Word).   

2.    Załączniki:

  • Dokument stanowiący podstawę do sprostowania (odpis aktu stanu cywilnego, pismo urzędowe i inne) – oryginały.

3.    Do wglądu: dokument stwierdzający tożsamość (dowód osobisty)

 

MIEJSCE ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW

Urząd Gminy w Jednorożcu – Urząd Stanu Cywilnego (USC) – pok. nr 1 (parter) – od poniedziałku
do piątku w godzinach pracy Urzędu lub pocztą na adres Urzędu.

 

OPŁATY SKARBOWE

  • Za wydanie decyzji – 39,00 zł.

Opłata skarbowa płatna w kasie Urzędu od poniedziałku do piątku w godzinach 7.30 – 14.30;
przerwa od 13.10 do 13.30  lub na konto Urzędu Gminy w Jednorożcu
(Bank Spółdzielczy Przasnysz, nr rachunku 54 8924 0007 0011 7489 2003 0003).

 

TERMIN I SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY

Tryb ustawowy przewiduje 30 dni na wydanie decyzji od daty złożenia dokumentów, jednak
w  większości przypadków decyzja wydawane jest na miejscu przy zgłoszeniu.

Odbiór decyzji może nastąpić osobiście przez Wnioskodawcę lub za pośrednictwem poczty
za zwrotnym poświadczeniem odbioru.

 

TRYB ODWOŁAWCZY

W przypadku decyzji odmownej  Wnioskodawcy przysługuje prawo złożenia odwołania do Wojewody Mazowieckiego w Warszawie  za pośrednictwem Kierownika USC (odwołanie składa się w USC lub pocztą) w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.

 

 

JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA

Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego – Krzysztof Stancel

pok. nr 1 (parter), tel. bezpośredni 751 – 70 – 35 lub centrala 751 – 83 – 92 wew. 35

 

PODSTAWA PRAWNA

  • Art. 28 ustawy z dnia 29 września 1986 r. Prawo o aktach stanu cywilnego (tekst jednolity – Dz. U. z 2004 r. Nr 161, poz. 1688).
  • Część I, kol. 3, ust. 4 załącznika do ustawy o opłacie skarbowej z dnia 16 listopada 2006 r., (tekst jednolity Dz. U. Z 2006 r. Nr 229, poz 1635)

AKTUALIZACJA

Osoba odpowiedzialna: mgr Agata Berg

Data aktualizacji: 24.01.2009 r.

 

 

Opracowała mgr Lilla Sopelewska, dnia 11.07.2005 r.

Sprawdziła: mgr Agata Berg, dnia 24.01.2007 r.

Zatwierdziła: mgr Janina Popiołek, dnia 24.01.2009 r.

 

 

Wszelkie prawa zastrzeżone (c) 2018
[ZAMKNIJ]
Nowe zasady dotyczące cookies. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.