! UWAGA !
Uprzejmie informujemy, że zgodnie z Zarządzeniem nr 107/2018 Wójta Gminy Jednorożec z dnia 29 listopada 2018 r. poniedziałek 24 grudnia 2018 r. został wyznaczony dniem wolnym od pracy dla pracowników Urzędu Gminy w Jednorożcu. Dzień wolny zostanie odpracowany 8 grudnia 2018 r. (sobota) w godzinach 7:30 – 15:30. Za wszelkie utrudnienia przepraszamy.

Uzupełnienie aktu stanu cywilnego

UZUPEŁNINIE AKTU STANU CYWILNEGO

KOGO DOTYCZY
Wnioskodawcą w niniejszej sprawie może być osoba, której akt dotyczy lub krewni.

WYMAGANE DOKUMENTY
 

  1. Wniosek o uzupełnienie treści aktu stanu cywilnego (Druk do pobrania w formacie PDF, do otwarcia potrzebny program Adobe Reader).
  2. Załączniki:
     
  • Dokument stanowiący podstawę do uzupełnienia (odpis aktu stanu cywilnego) – oryginał.
  1. Do wglądu: dokument stwierdzający tożsamość (dowód osobisty)

MIEJSCE ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW
Urząd Gminy w Jednorożcu – Urząd Stanu Cywilnego (USC) – pok. nr 1 (parter) – od poniedziałku do piątku w godzinach pracy Urzędu lub pocztą na adres Urzędu.

OPŁATY SKARBOWE
 

  • Za wydanie decyzji – 39,00 zł.

Płatne w kasie Urzędu od poniedziałku do piątku w godzinach 7.30 – 14.30; przerwa od 13.10 do 13.30  lub na konto Urzędu Gminy w Jednorożcu
(Bank Spółdzielczy Przasnysz, nr rachunku 54 8924 0007 0011 7489 2003 0003).

TERMIN I SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY
Tryb ustawowy przewiduje 30 dni na wydanie decyzji od daty złożenia dokumentów, jednak w  większości przypadków decyzja wydawana jest na miejscu przy zgłoszeniu.
Odbiór decyzji może nastąpić osobiście przez Wnioskodawcę lub za pośrednictwem poczty za zwrotnym poświadczeniem odbioru.

TRYB ODWOŁAWCZY
W przypadku decyzji odmownej  Wnioskodawcy przysługuje prawo złożenia odwołania do Wojewody Mazowieckiego w Warszawie  za pośrednictwem Kierownika USC (odwołanie składa się w USC lub pocztą) w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.


JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA
Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego – Krzysztof Stancel
pok. nr 1 (parter), tel. bezpośredni 751 – 70 – 35 lub centrala 751 – 83 – 92 wew. 35

PODSTAWA PRAWNA
 

  • Art. 36 ustawy z dnia 29 września 1986 r. Prawo o aktach stanu cywilnego (tekst jednolity – Dz. U. z 2004 r. Nr 161, poz. 1688).
  • Część I, kol. 3, ust. 4 załącznika do ustawy o opłacie skarbowej z dnia 16 listopada 2006 r., (tekst jednolity Dz. U. Z 2006 r. Nr 229, poz 1635)
     


AKTUALIZACJA
Osoba odpowiedzialna: mgr Agata Berg
Data aktualizacji: 15.01.2009 r.
 


Opracowała mgr Lilla Sopelewska, dnia 11.07.2005 r.
Sprawdziła: mgr Agata Berg, dnia 24.01.2007 r.
Zatwierdziła: mgr Janina Popiołek, dnia 24.01.2009 r.
Wszelkie prawa zastrzeżone (c) 2018
[ZAMKNIJ]
Nowe zasady dotyczące cookies. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.